måndag 7 december 2009

Mycket har hänt

Och så var det redan 7 december och andra adventsljuset är tänt. Höll på att bli katastrof eftersom vårat första adventsljus vägrade bli tänt igen...som tur var upptäckte Mattias att det var vatten runt veken så nu är ordningen återställd.

Nej nu tar vi det här i tur och ordning och börjar med en julbordsrecension från fredagens julfest med Mattias företag...
Klockan 19.00 invaderade Dreamparks anställda med respektive Wreta Gestgiveri ett par mil norr om Norrköping. Vilket gäng det blivit...för 9 år sedan var vi på en japanskresturang i Norrköping med hela företaget, Mattias och jag, hans kompanjon och hans fru. Nu var vi c:a 65 st och alla var inte ens med...
Okej maten då... mummmms... högsta betyg! Många goda små fiskanrättningar, flera olika goda kallskurna saker som struts, skinka, rådjur mm. Min favorit är egentligen det varma och ofta är det ganska dåligt på den fronten, men inte här! Mumsiga revbensspjäll, grönkålspaj...missade tyvärr janssonen, den tog slut precis när jag kom fram till den och glömde hämta den senare. Ett gott julbord alltså och jag lyckades ta lagom mycket så jag slapp bli sjukligt mätt. Vilket var tur eftersom vi efter maten flyttade oss till ett annat hus där det var dans och dragigt värre. Vi höll ut till kl.02.00 sedan tog vi in på ett av de fina rummen...tyvärr var sängen alldeles för hård för min smak och att sova borta är ingen hit för min del. Tänk att jag alltid ska ha så svårt att somna när jag sover borta iallafall första natten och nu var det ju bara en natt. Något mosig i huvudet blev det god hotellfrukost innan vi gav oss iväg för att plocka upp våra utspridda barn.

Nästa anhalt, lördagen 5 december, var Korskyrkans julstuga. Där lyckades Isak vinna precis den leksak han sett ut plus en till LYCKA! Jag köpte lite saffransbröd och några andra bakverk, jag hinner ju ändå aldrig baka.

Sist men inte minst så avslutade vi lördagen hos våra goda vänner med god lasang och bad i deras vedeldade tunna. Det var riktigt avslappnande och skönt efter en hektisk vecka...men även nu saknade jag snön....



Otroligt trött men ändå glad och tacksam för allt jag varit med om under en händelserik helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar