tisdag 1 december 2009

Action hos frissan!!

Äntligen! En ledig förmiddag, som klippt och skuren för ett besök hos frissan. Det är ju bara för skönt att sitta där och bli ompysslad, man kan ju inte göra något annat än sitta där och sitta...ja, bläddra i en och annan skvallerblaska kanske, men avkopplande...eller?
Den här gången blev det inte riktigt så. När jag sitter där med hela håret fullt av folie och färg och värmen (från hårtorken) börjar bli så där skön så man nästan somnar. Då ringer mobilen! Det är min käre make som undrar var jag är och om jag kanske har parkerat på Nya torget? Ja det har jag ju gjort...jo för han har fått ett samtal från polisen som säger att vår bil måste kommit i rullning och nu står den på tvären och blockerar en annan bil...som ju förstås ska åka!
JAHA! Och där sitter jag med folie och allt GAAH!!! Jag letar rätt på frissan och frågar om jag kan springa ut...
NEJ det tycker hon INTE, däremot tar hon mina nycklar och springer ut till bilen. Tack och lov så har det inte hänt något med vare sig vår bil eller den som den hade rullat emot. Vilken action!! Och nu har jag lärt mig en läxa...
HA ALLTID EN VÄXEL I OCH LÄGG FÖR SÄKERHETS SKULL I HANDBROMSEN VID PARKERING!!!

Hur blev det med julfixandet då? Jo, jag blev ju fin i håret och köpte två nya kläningar och ett par sövlar. Så nu har jag något att ha på mig på alla julbord och julfester! Sedan har vi ju också öppnat första luckan på julkalendern, nu har den riktiga nedräkningen börjat...23 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar