torsdag 3 december 2009

BLÄÄÄÄÄ!

Så känns det idag. Jag hatar när jag känner att jag inte räcker till. Kan inte nån komma på hur man gör när man klonar sig?
Gick in i den här veckan fullt medveten om att den var fulltecknad, men beslöt mig för att inte ta ut stressen i förväg och det har funkat ganska bra. Problemet är att
jag är sååå trött...får skylla mig själv när jag aldrig kommer i säng på kvällarna.

MEN nu har det ju ÄNTLIGEN blivit lite kallt och här hemma hos oss är det helt vitt avrimfrost, så vackert. Försöker njuta under alla skjutsturer som går fram och tillbaka genom vårt vackra Åselstad. Tänk vad lite det krävdes för att julkänslan skulle infinna sig.

Ett ställe där julen gör sig ordentligt påmint är på mitt jobb. Sedan fyra år tillbaka jobbar jag på Vindruvans kristna förskola. Förra fredagen julpyntade vi vår avdelning och nu är det luciasångsövningar och julpysslande som gäller. Idag gjorde jag islyktor tillsammans med barnen, det kommer bli fint till luciafirandet nästa torsdag. Och imorgon väntar pepparkaksbak...en utmaning med de "frön" vi har men roligt också och mer julfeeling än så kan det väl inte bli....pepparkaksdoft, julmusik och glada barn (förhoppningsvis). Tror jag ska försöka gömma det där pepparkaksmåttet som har formen av en motorcykel. Fattar inte varför vi har ett sådant, jättefult är det och det blir alltid slagsmål om det. Jag tar nog med mig mina nya fina mått jag köpte på IKEA i oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar