söndag 28 april 2013

Gospel o Fotoutmaning!

I helgen har jag varit i Uppsala. Vi har en en goslpelkör i kyrkan som jag varit med i sedan den drog i gång för snart 10 år sedan. Nu har jag haft ett uppehåll något år efter att dottern föddes, men någon gång ska man väl göra comeback så det fick bli nu. Men det höll på att inte bli någon resa....
Jag hade lovat att ha bil och det var två tjejer som skulle åka med mig. Kl. 12 lördag förmiddag skulle vi träffas och åka. På fredagskvällen kommer maken hem och har fått punka på ena bilen, det skulle lösa sig eftersom han kunde hinna byta däck innan vi skulle åka. Senare på kvällen ringer körledaren som hört att vi fått punka och eftersom det fanns platser kvar i ett par andra bilar bestämde vi att jag inte behövde ha någon bil. Det visade sig vara tur eftersom det var punka på reservhjulet också :-)

Uppsala visade sig från sin bästa sida och det var en väldigt rolig helg med ett Gospelcafé på lördagskvällen och en hel del sjungande på gudstjänsten idag på förmiddagen. 

När jag kom hem hade maken fixat söndagsmiddag......på favorit pizzerian. Kvar fanns den här fina högen. Vilket var mycket passande eftersom dagens "Fotoutmaning-vänner emellan" hade temat :
SKRÄP
Här har vi skräp i dubbelbemärkelse, kartongskräp som det varit skräpmat i.....men gott är det någon gång ibland!
Kram Karin

2 kommentarer:

  1. Jaha nu blev jag sugen på pizza :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Kul att få ett livstecken ifrån dig. Började fundera på vart du hade för dig. Saknar dina inlägg. Har du kanske fastnat i symaskinen? #ler eller är det utomhusdagar som gäller kanske. Ja, ibland stannar bloggen upp pga olika saker.

    Jag håller oxå tummarna för att dottern ska trivas på den nya skolan.
    Hoppas att allt är bra med dig!
    Kraaaam Veronica

    SvaraRadera