söndag 14 april 2013

Metall....

...är temat i dagens fotoutmaning. Metall jobbar jag ju med en del och givetvis gick tankarna till de smycken jag gjort. Så här är mitt första bidrag!
När jag bläddrade igenom mina bilder hittade jag de här också. Det är bilder som jag tog när jag gjorde en påskäggsjakt till yngste sonen.....
Kan ni se vad det är för något?
Javisst! Det är en trombon gjord av mässing som ju är en metall eller egentligen flera! 
Idag var jag och äldste sonen på en härlig konsert där det trakterades fler "metallinstrument".
The world famous Glenn Miller orchestra! Ja den heter så och det var verkligen väldigt bra. En otrolig tight orkester som kunde sin Glenn Miller både sceniskt och musikaliskt. Flera riktigt bra saxsolon, ett par bra sångsolister och en manskvartett förhöjde allt! Men aldrig förut har jag varit på en konsert med så hög medelålder.....den var nog runt 70 +  men jag och sonen sänkte säkert en del :-)

Mer fotoutmanare hittar du här hos Edit & Jag

//Karin

2 kommentarer:

  1. Finfina smycken minsann och klurig tolkning av fotoutmaningen :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina smycken du har! Jag som älskar sånt där blir helt betagen!!

    Sv;)) TACK så mycket för den gulliga grattishälsningen!

    Tisdagskram från mig till dig!
    Veronica

    SvaraRadera