lördag 13 april 2013

Klart och skickat!!

För någon vecka sedan fick jag en rolig beställning på ett vitt linne som gärna fick ha en liten rosa volang längst ner. Fick börja med att rita om ett tröjmönster, men sedan var det bara att sy på....tänkte lite fel när jag skulle göra volangen men det löste sig och blev riktigt fint (om jag får säga det själv). Det är alltid lika roligt att skicka iväg en beställning man blivit riktigt nöjd med. Hoppas bara det blev som beställaren tänkt......
Eftersom linnet är i samma storlek som min egen dotter har blev jag väldigt sugen på att sy ett liknande till henne. Men först har jag några andra idéer och presenter jag har tänkt att sy. Idag blev jag klar med en pyjamas till henne. En som förhoppningsvis inte slutar i knävecken som flera av hennes andra pyjamasar :-)
Nej, nu är alldeles straxt även äldste sonen hemma så nu kan jag också få krypa till kojs.
God natt!!
//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar