måndag 4 mars 2013

Fånga dagen?

Som en del av er kanske redan hört så är jag inget stort fan av uttrycket Carpe diem eller fånga dagen som vi säger på svenska. Jag tycker det låter stressigt och kravfullt. Såklart förstår jag vad uttrycket betyder och att meningen med det är ungefär "Ta vara på dagen".
Jag önskar verkligen att jag kunde ta vara på dagarna, men som läget är nu känns det mer som att jag jagar dagarna för att komma ifatt....eller kanske för att fånga dem.

Men nu börjar våren ta för sig mer och mer och den är väldigt välkommen. Precis som ljuset...det är så härligt att gå upp på morgonen och se att det redan ljusnat ute. Även om vi fortfarande har fullt med snö på gräsmattan kan man  hitta små vårtecken överallt. Bara en sådan sak som att det är torrt och snöfritt på vägen in till stan....härligt!





Härliga vårbilder från 2011...snart, snart är vi där!!

Strunta nu i att försöka jaga ifatt dagarna, ta vara på dem istället och fyll dem med bra och värdefulla saker!
Kram Karin

1 kommentar:

  1. Det är inte lätt det där att låta bli att jaga dagarna ;) Underbart bidrag till tema kontraster också.
    Kram Maria

    SvaraRadera