fredag 7 december 2012

Bak-förkläde fram!

Den 7:e är här, en fredag som gått i städningens tecken. Ni som är mina FB-vänner vet att jag beklagade mig angående en bomb som måste ha briserat här hemma utan att jag hört det. För hjälp så det såg ut. Men nu är det städat och fint och lillan behagade somna lagom till golvtvättningen så den fick jag klara av på egen hand (skönt)


Det plingade på dörren också idag. Utanför stod söta lilla Julia med ett fint rosa brev/paket. Jag visste vad det var, det här fina förklädet som hennes mamma auktionerade ut på sin blogg Kämpa by JP för ett par dagar sedan. Pengarna går oavkortat till Julias insamling på Barncanserfonden och jag är gärna med och bidrar till den. Julia drabbades av leukemi när hon var 2 år. Att på, iallafall ganska, nära håll se vad denna fruktansvärda sjukdom för med sig lämnar ingen oberörd. I samband med att auktionen avslutades skrev Julias mamma så fint om mig....jag blev både rörd, lite generad men mest glad för hennes fina ord. Läs gärna själv HÄR! (man kan behöva rulla upp lite på sidan)

En sådan bra idé att använda en gammal avlagd jeansbak till ett förkläde. Det blir onekligen en ganska rolig effekt när man har det på sig  :-)

Tack för det!!
Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar