måndag 4 april 2011

Äntligen!

Ja, äntligen är jag frisk igen. Kanske inte som en nötkärna men ändå så pass att jag kan gå till jobbet i morgon. Och inte nog med det, jag och Isak pallrade oss iväg till affären och uträttade lite olika ärenden efter att jag hämtat honom på skolan. Bland annat köpte vi lite vår blommor, penséer och mini påskliljor blev det. Lagom till vi kom hem tittade solen fram, det blev fika på altanen och sedan lite planterande av blommor. Helt plötsligt kom en inbjudan till Isaks nya resturang....jag blev placerad i en solstol och bjuden på hallontårta i form av hink fylld med sand och tillhörande spade. Efter en stund kom självaste kocken och undrade på bruten franska om jag ville se hur det såg ut i köket.....väldigt trevligt avbrott i arbetet :-)

Jag fick några penséer över och fick syn på en av mina betongkrukor som min mamma gjort. Där fick en av de vita plats och så fick den en liten krans av björkris omkring sig! Det är nått med det där grova hos betongen och det vita spröda i blomman som tilltalar mig......






Nej nu måste jag ta tag i en del sysslor inomhus som fått vänta medan jag tillfrisknat!
Ha en underbar dag
// Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar