måndag 7 mars 2011

Fastan är här

Senare än vanligt går vi nu in i Fastetiden. Vad är det med det då? Ja, säg det....det innebär väl bl.a att det nu blir "legetimt" att äta semlor - motsägelsefullt. Det kan ju innebära att man väljer att fasta på ett eller annat sätt, TV-fasta, data/Facebook/Blog-fasta, godis-fasta, mat-fasta, eller någon annan typ av fasta man kan tänkas behöva. Själv vet jag inte....antagligen blir det väl ingen fasta alls för min del....eller vad tycker ni, ska jag ta en blog-fasta fram till påsk?Nej det tror jag nog inte, det kan hända att det inte blir lika tätt mellan inläggen.
Det jag vet är att snart kan jag med gott samvete plocka fram lite fastlagsris och om det fortsätter vara vår i luften kommer det snart finnas penséer att köpa i var och varannan affär.....mys, mys, mys!
Här kommer en blid från förra året bara för att längta.....

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar