fredag 18 mars 2011

Det verkar som ett och annat går in i alla fall!


Vi försöker gå regelbundet i kyrkan och tycker att det är viktigt och värdefullt att våra barn får en bra kristen grund att stå på. Ibland känns det inte som att det går in speciellt mycket av "kristentänk" i barnen....det är mest "skjuta och döda"-TV-spel m.m. m.m. Då är det väldigt roligt att läsa Joels uppsats om vikingatiden som han skrivit i skolan. Här kommer ett utdrag (ordagrant med stavfel och allt):

"Det jag tyckte var hämskt var att trälarna var som om dom bara var värdelösa som om att dom inte var viktiga. Men jag var kristen och trodde på Jesus och inte på asatron. Men jag tror att trälarna eller dom bortglömda som jag kallar dom. Dom får säkert ett bra liv med Jesus och Gud i himlen och inte i Valhall som jag tror är bara struntprat."

Blir varm i hjärtat!

Kram Karin

1 kommentar:

  1. Goding!
    Visst får man hoppas att det sås lite frön i hjärtat på dem. :-)

    KRAM!
    /Åsa

    SvaraRadera