tisdag 16 november 2010

En helt vanlig torsdagskonversation




Måste bara berätta om ett rolig samtal som fördes mellan Joel 10 år, Isak 6 år och mig själv förra torsdagen.....

Vi är alla tre på väg till kyrkan för att städa. I bilen diskuterar jag och Joel hans framtida yrke, skämtsamt nämner jag att vi bestämt att han ska bli läkare.....varfördå? undrar förstås Joel. För att att du är smart så klart, säger jag.


Senare när vi blivit klara med dammsugningen och Joel började testa om dammsugaren kunde suga upp hans arm, kommer Isak fram till mig och säger:



"Mamma, tycker du fortfarande att Joel är smart?"



Jag: "Nej, jag börjar tvivla på det."


Isak: "Jo för jag tror att det är jag som är den smarta och Joel som är den snygga"

Söta, söta ungar och alla deras underbara kommentarer!



1 kommentar: