torsdag 13 juni 2013

Dag 1 Sommarlovet 2013

Kära bloggdagbok.....
Mina barn har sommarlov och jag jobbar på med mina blandade känslor. Först ut, en bra känsla av att slippa sätta klockan och jaga upp morgontrötta barn. Dock lite smolk i glädjebägaren när en grävmaskin drar igång för full maskin hos grannen prick kl. 07.00. Nästa känsla är en känsla av tomhet och saknad efter Joels fantastiska lärare som han haft i tre år. Livet går vidare och i höst blir det högstadiet och fotbollsklass för hans del. Det blir säkert bra, men "man vet vad man har och inte vad man får......" som man brukar säga.
Och så den där känslan av att föräldraledigheten rinner iväg....jag vet, jag vet...ska försöka släppa den och framförallt inte älta den här mer.

Försökte pigga upp mig med en koppkaffe och en bit Rabarber o Kardemummakaka (recept här) medan
lillan sov, gick så där. Tog till ett väl beprövat knep i stället och sydde klart en liten solklänning. Funkar alltid och helst ska det vara ett par avsnitt av radioprogrammet "På minuten" i lurarna. Då återvänder energin. Att sedan väcka dottern och hon är på ett strålande humör gör inte saken sämre.



Hoppas på ett jämnare känslotillstånd i morgon, men det ska visst blåsa en hel del och jag är inget stort fan av blåst. Måste fixa studentpresenter också, svårt, svårare, svårast...........

Karm Karin

1 kommentar:

  1. Känner igen den kluvna känslan. När man inser att småbarntiden är försvinnande snabb.
    Fin klänning!

    SvaraRadera