söndag 6 maj 2012

Nytt från "syfabriken"

Det går lite tid mellan sytillfällena, men när jag väl sätter mig vid symaskinen önskar jag att tiden aldrig ville ta slut.....eller tråden för den delen. För ett tag sedan beställde jag tyg från Znokdesign. De har så söta tyger och min favorit är ett rosa-orange-brunt-tyg i 70-talsinspirerat mönster. Av 50 cm tyg blev det en liten västklänning och en pyjamas.


När jag ändå höll på att sy en västklänning gjorde jag en i det andra tyget jag också köpte.


Och så blev det ett par matchande leggings till också....var även "tvungen" och testa ett mönster på en body. Den blev bra, men varje gång Lilla L haft den på sig har den blivit ner bajsad.....kan det vara så att hon inte gillar den ;-) På bilden saknas knappar, men de är islagna nu.


Avslutar med en bild på min lilla tjej i en jättefin Kämpa by JP - jacka. Dock saknade jag en mössa som passade till så då sydde jag en i svart med lite små gröna inslag. Gjorde den ofodrad eftersom det börjar bli varmt.

Det var det idag från "synörden" :-)

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar