tisdag 10 november 2009

I ur o skur!

Det där var ju uppfriskande efter allt VAB:ande och innesittande. Är just hemkommen efter föräldratjänstgöring på Föräldrakooperativet Ensjögläntan-i ur o skur. Med full vinterutrustning anlände jag och yngste sonen till förskolan kl. 8.00. Där var barnen redan ute på gården och lekte, kl. 9 drog vi iväg till skogen (som finns precis utanför grinden) i tre olika grupper. Jag följde med Knyttarna, ett gäng med nio stycken barn mellan 2,5 och 4 år. Måste säga att jag är grymt imponerad över deras förmåga att leka i skogen och ta vara på allt som finns att leka med. Efter ett par timmars lekande plockade vi fram vår medhavda matsäck och åt innan det var dags att gå tillbaka till förskolan.....och där väntade fortsatt lek på gården. Jag däremot tog och cyklade hem. Trots att det är riktigt gråkallt, blåsigt och bara 2 grader ut var det ingen som klagade (kanske nån liten frusen hand bara men det var lätt åtgärdat). Medan barnen på Ensjögläntan nu fortsätter sin utelek sitter jag här i värmen med en god kopp kaffe och är glad och tacksam för en härlig förmiddag.

3 kommentarer:

  1. va härligt det låter, ja inte de två grader varmt och gråkallt, men själva utelivet!.
    grattis till bloggen!!!
    från en gammal bloggare!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Va skoj att du har blivit med blogg! :) Det är roooligt och snart kommer du tänka allt genom bloggfilter (hur kan jag blogga om detta på ett roligt sätt osv). Snart fattar du nog allt också! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hallå där! Kul att du börjar blogga nu också. Jag har en sedan snart två år tillbaka, det är ju så kul att skriva! Risken är att du tänker blogg hela tiden efter ett tag, på gott och ont.:-)

    See you.

    SvaraRadera