torsdag 13 oktober 2011

Nehej.....

....om man skulle ta och sparka i gång bloggen kanske. Nu finns ju nästan all tid i världen att hinna med det.
Livet tog sig en lite oväntad vändning i våras, kan man lugnt säga. Dagen innan vår Disneyland-Paris resa, straxt innan påsk, fick vi det bekräftat....jag är gravid!
Oj!
Jaha!
Oväntat!
Förvirring!
Men efter att ha fått smällta det ett par dagar var det bara GLÄDJE!!
Tänk va! Vilket förtroende....att få vara med och uppfostra ännu en liten världsmedborgare.
Uppdraget godtas!!

Nu är jag i vecka 32....ca 8 veckor kvar.....tiden har gått fort och allt har gått bra. Utom en sak....jag tyckte själv att jag tog i med marginal när jag sa till chefen att jag skulle jobba fram till höstlovet. Det visade sig att kroppen inte riktigt pallade den fysiska ansträngningen det är att jobba på en förskola. Så nu blev det sjukskrivning och ledighet fyra veckor innan höstlovet istället. Sjukgymnasten som undersökte mig konstaterade att jag absolut har besvär av foglossningen och att jag inte ska belasta i onödan. Stödbälte och eventuellt kryckor vid längre förflyttningar tyckte hon......men, nej jag är inte "invalid" på något sätt. Behöver bara tänka mig för och lyssna på kroppen.
Ja, ja....allting har väl sin tid. Det bästa av allt är ändå att känna den lilla krabaten tumla runt i magen och att tänka på att vi faktiskt ska bli en till i familjen...... Jag tror att vi alla är väldigt nyfikna på vem det är här inne.

I morse kom Isak in till oss och sa: "Jag funderar på hur det kommer vara första gången jag får träffa bebisen. Det är nog nere i hallen och jag kommer få hålla den....inte de andra".

Hoppas nu att det här blir en liten nystart för bloggen som liksom kom lite i kläm här under våren, sommaren och början på hösten. Men jag får väl utfärda en liten varning också om att det kan bli en heldel bebisrelaterade inlägg.....men det är ju det mitt liv handlar om just nu: Livet som tonårsmor (som jag blev i maj) och med magen i vädret....!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar